1 – Muhammad b. al-Hasan by his isnad from Musa b. al-Qasim from Safwan and Ibn Abi `Umayr from `Umar b. Udhayna from Burayd b. Mu`awiya al-`Ijli from Abu `Abdillah عليه السلام in a hadith wherein he said:
An act that (someone) did while he was in the state of his nasb and his misguidance, then Allah favored him and makes him knowing of walaya, so he is rewarded upon it (i.e. what he had done of worship) except for zakat for he is to repeat it since he had put in other than its places, for it is for the people of walaya. However the salat, and the hajj, and the fasting, then there is no qada upon him.
Muhammad b. Ya`qub from `Ali b. Ibrahim from his father from Ibn Abi `Umayr from Ibn Udhayna. He said: Abu `Abdillah عليه السلام wrote to me, then he mentioned its like except that he omitted the expression of “the hajj”.

[317] 1 ـ محمد بن الحسن بإسناده عن موسى بن القاسم، عن صفوان وابن أبي عمير، عن عمر بن أذينة، عن بريد بن معاوية العجلي، عن أبي عبدالله ( عليه السلام ) ـ في حديث ـ قال: كل عمل عمله وهو في حال نصبه وضلالته، ثم من الله عليه وعرفه الولاية، فإنه يؤجر عليه، إلا الزكاة فإنه يعيدها، لأنه وضعها في غير مواضعها، لأنها لأهل الولاية، وأما الصلاة، والحج، والصيام، فليس عليه قضاء.
محمد بن يعقوب، عن علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن ابن أذينة قال: كتب إلي أبو عبدالله ( عليه السلام )، ثم ذكر مثله، إلا أنه أسقط لفظ « الحج » .