[6/162] Rijal al-Kashshi: Hamduwayh from Muhammad b. Isa from Ibn Abi Umayr from Ibn Udhayna from Zurara who said: I was seated in the presence of Abi Abdillah عليه السلام together with Humran when Humran said to him: what do you say about what Zurara says – and I have opposed him in it? Abu Abdillah عليه السلام said: and what is that? He (Humran) said: he (Zurara) believes that the timings of the prayers were delegated to the messenger of Allah صلى الله عليه وآله and that he صلى الله عليه وآله was the one who fixed them. Abu Abdillah عليه السلام said: and what do you say? I (Humran) said: Jibril عليه السلام came to him the first day with the starting time and on the second day with the ending time – and then Jibril said [to the messenger]: what is between these two points is the time. So Abu Abdillah عليه السلام said: O Humran, verily what Zurara means is that Jibril came to the messenger of Allah صلى الله عليه وآله to indicate to him, and Zurara has spoken the truth, for that was given to Muhammad صلى الله عليه وآله, and he was the one who fixed them, Jibril gave only indications about it.

[6/162] رجال الكشي: حمدويه، عن محمد بن عيسى، عن ابن أبي عمير، عن ابن أذينة، عن زرارة قال: كنت قاعدا عند أبي عبد الله عليه السلام أنا و حمران، فقال له حمران: ما تقول فيما يقول زرارة فقد خالفته فيه قال: فما هو؟ قال: يزعم أن مواقيت الصلاة مفوضة إلى رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم و هو الذي وضعها، قال: فما تقول أنت؟ قال: قلت: إن جبريل عليه السلام أتاه في اليوم الأول بالوقت الأول و في اليوم الثاني بالوقت الآخر ثم قال جبريل: يا محمد ما بينهما وقت فقال أبو عبد الله عليه السلام: يا حمران إن زرارة يقول إنما جاء جبريل مشيرا على محمد عليه السلام، صدق زرارة، جعل الله ذلك إلى محمد عليه السلام فوضعه و أشار جبريل عليه