Kashf al-Ghimma: al-Shaykh al-Fādhl, ʿAlī bin ʿĪsa:

From Imām al-Ṣādiq عليه السلام, who said: My father lost his mule, therefor he said: ‘If Allāh returns it to me, I shall praise Him with praises in which will please Him.’
He didn’t tarry long, then came the mule with its saddle and bridle. So when he sat upon the mule, he raised his head towards the sky and said ‘[All] praise is [due] to Allāh’, and he didn’t say anything more than that. Then he said: ‘I didn’t leave anything out, I made all the different types of praises for Allāh, therefor there’s no praise except it’s found within what I said.
Then ʿAlī bin ʿĪsa said: ‘He عليه السلام spoke the truth and was sincere, for indeed the alif and lam in His words alḤamdulillah includes all types of praises, it singles out and made particularly for Allāh with praise.’

الشيخ الفاضل علي بن عيسى في ( كشف الغمة ) : عن الإمام الصادق ( عليه السلام ) ، قال : « فقد أبي بغلة له ، فقال : إن ردها الله علي لأحمدنه بمحامد يرضاها ، فلما لبث أن أتي بها بسرجها ولجامها ، فلما استوى [ عليها ] وضم إليه ثيابه ، رفع رأسه إلى السماء ، وقال : * ( الْحَمْدُ لِلَّه ) * ولم يزد . ثم قال : ما تركت ولا أبقيت شيئا ، جعلت جميع أنواع المحامد لله عز وجل ، فما من حمد إلا وهو داخل فيما قلت » . ثم قال علي بن عيسى : صدق وبر ( عليه السلام ) فإن الألف واللام في قوله : * ( الْحَمْدُ لِلَّه ) * يستغرق الجنس وتفرده تعالى بالحمد .